Kohberg oplevede som mange andre brands konsekvensen af det paradigmeskifte, der er i gang i dansk detailhandel og med et stort ønske om at holde fokus på egne kernekompetencer, valgte virksomheden derfor i 2019 at virksomhedsoverdrage deres detailssalgsstyrker til RelationMedia Salesforce.
For Kohberg har outsourcing af salgsstyrkerne betydet en langt større fleksibilitet og en mulighed for at skabe synergier i butikkerne, som de ikke selv ville kunne opnå.
Helt konkret har Kohberg opnået store besparelser på samme geografiske rækkevidde. Synligheden i butikkerne er fortsat sikret og vi har i tæt dialog med Erik Nielsen fra Kohberg, udarbejdet et skræddersyet og agilt setup, der sikrer en professionel håndtering af CRM, salgsmøder, rapportering og fastlæggelse af KPI’er. Samtidig har fokus været på at sammensætte det optimale Salesforce team, for at imødekomme den omskiftelige markedssituation i dansk detail.
I dag har vi således et stort og dedikeret Field Sales team, der sikrer Kohberg kontinuerlig tilstedeværelse i butikkerne, på tværs af dansk detail. Derudover suppleres Field Sales indsatsen gennem demo- og merchaktiviteter, som vi også varetager. Således oplever kunder og medarbejdere til stadighed, at Kohberg branded varetages med udgangspunkt i Kohbergs værdier.